Kereta Sewa Puchong

Kredit to Kereta Sewa Puchong - Perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan untuk melindungi kehidupan anda adalah untuk buckle tali pinggang keledar anda. Tali pinggang keselamatan menyelamatkan nyawa mereka sendiri, tetapi banyak ciri-ciri keselamatan yang lebih maju, seperti pretensioners tali pinggang keledar dan beg udara, berusaha yang terbaik untuk orang-orang yang kalah up untuk memulakan dengan. Jangan terlepas pandang ciri-ciri keselamatan apabila membandingkan model yang berbeza. Brek anti-kunci dan kawalan kestabilan elektronik, misalnya, adalah sangat wajar. Walaupun kini standard pada kereta baru, ciri-ciri ini adalah berbaloi mencari jika anda membeli kereta yang lebih tua.
Beg udara
Beg udara depan telah standard pada semua kereta baru sejak tahun 1998 dan trak ringan sejak tahun 1999. Kebanyakan kenderaan telah mereka sebelum itu. Sensor Crash disambungkan kepada komputer di atas kapal mengesan perlanggaran hadapan dan mencetuskan beg. Beg mengembung dalam beberapa milisaat-sekelip mata-maka dengan serta-merta mula deflating. Kredit to Kereta Sewa Puchong - Walaupun beg udara telah menyelamatkan beribu-ribu nyawa, mereka juga mempunyai potensi untuk menyebabkan kecederaan atau kematian kepada kanak-kanak atau penghuni yang tidak menggunakan tali pinggang keledar. Kanak-kanak kurang daripada 12 perlu duduk di belakang dalam sistem sekatan yang sesuai dan kerusi kanak-kanak belakang menghadap tidak boleh dipasang di tempat duduk depan dilengkapi dengan beg udara. Adaptive atau dwi-peringkat beg udara hadapan, yang diperkenalkan pada tahun 2003, menjadi standard di seluruh papan dengan model tahun 2007.

Kebanyakan sistem udara-beg kini mengesan kehadiran, berat, dan kedudukan tempat duduk untuk pemandu dan penumpang depan dan menyahaktifkan atau beg udara depan de-kuasa yang sesuai untuk mengurangkan kemungkinan kecederaan kepada pemandu diletakkan dekat dengan roda, out-of -position penghuni atau kanak-kanak. Batang tubuh melindungi beg udara kesan sampingan untuk penumpang hadapan tempat duduk juga hampir universal dan beberapa pengeluar kereta menawarkan beg sampingan untuk penumpang belakang tempat duduk, juga. Beg udara sisi adalah bantal yang agak kecil yang pop keluar dari trim pintu atau tepi meja dulang itu. Mereka membantu melindungi batang tubuh, tetapi yang paling tidak berkesan dalam melindungi kepala. Hampir semua model baru hari ini juga merangkumi tambahan "tirai sampingan" beg yang menggunakan dari atas tingkap dan meliputi kedua-dua tingkap depan dan belakang sebelah untuk mengelakkan penghuni dari memukul kepala mereka dan untuk melindungi mereka daripada serpihan terbang. Kredit to Kereta Sewa Puchong - Satu beg tirai sering juga akan tetap 'melambung' lagi dalam kebanyakan kes juga menjaga orang daripada diusir semasa peralihan atau kemalangan sampingan berkelajuan tinggi. Sistem kepala perlindungan yang lebih baik menggunakan beg sampingan tirai jika sistem mengesan kenderaan tersebut mula bergolek.